torsdag, juni 15, 2006

Eldgaffel vs. inbrytartjuvsjävel

Jag e inte farligt pigg idag. I går natt när vi lagt oss, hörde vi ljud från bottenvåningen som vi inte kände igen. Sömndruckna rusade vi ner och instinktivt greppade jag eldgaffeln i farten. Nu jävlar skulle han få...inbrytartjyven alltså. Stackars den jäveln som traskar omkring i vårt kök mitt i natten. Som tur var fanns det ingen där, men jag somnade inte förrän vid halvtresnåret med en sotig eldgaffel i näven. Kanske dags å sluta snåla och koppla larmet mot Securitas igen...
Jag funderar lite på om det var väderspänningar (inte mina alltså) som fick fasaden och knäppa extra högt eller om de var flyttkartongen jag ställde som råttspärr över den urtorkade golvbrunnen som väckte oss men det lär vi väl aldrig få svar på.

Har köpt 630 st plugg och skruv på Clas Ohlsson på lunchen. Nu jävlar ska tavlorna upp!!!

Ride on!

2 Comments:

Blogger jokkur said...

Du kan ju alltid låna hem "Fisken" och låta ev. tjyyv få skämselhicka när den hälsar dem (o)välkomna med en skön Elvislåt!

15 juni, 2006 13:31  
Anonymous Anonym said...

hehe
ja jag sa ju det, att det tar ung. ett år innan man sover sådär riktigt gott igen efter att man har flyttat till hus.

shit! nu blev jag en sån där "jag sa ju det"are... fy på mig... jag drar mig tillbaka.

/dr. Hossmo

15 juni, 2006 20:46  

Skicka en kommentar

<< Home