lördag, juli 01, 2006

Gutt del 2

Förvånande ögonbryn lyftes i Hossmo under eftermiddagen. Skerk undrade tydligen vad som menades med bloggen Gutt! Måste erkänna att jag skulle gjort detsamma om jag inte visste bakgrunden. Men slappna av doktorn, det hela har en mycket enkel förklaring och den stavas W A P. Jag satt i godan ro på stranden i Haga Park och tittade på ledsna vindsurfare som förtvivlat väntade på minsta lilla bris att fylla seglen med. Eftersom total avsaknad på minsta fläkt rådde tröttnade jag ganska snabbt på detta. Lekte lite med mobilen som man ju givetvis gör med jämna mellanrum och kom på den briljanta idén att jag skulle WAP:a in en blogg. Jag satt i minst en halvtimme och komponerade ett inlägg utan T9 och döm om min förvåning när bara titeln kom med...Gutt! Not! Blogg med WAP är numer förbjudet i Garpska klanen.

Badade förresten...första badet i år. Riktigt varmt faktiskt. Blev t.o.m. blöt om fötterna...

Saknade ett ord i svenskan häromdagen. "Hemla". Jag gjorde något hemligt, alltså hemlade jag. Bra va? Sug på den Horrace. Vad det var?!? Säger jag inte.

Över och ut!